Isnin, Julai 20, 2009

ISU : ASPIRASI TIADA TONG SAMPAH

20 Julai, Kolej Tun Syed Nasir - Dengan tema "ASPIRASI sepakat, transformasi temberang", buku-buku temberang mereka ini kelihatan sangat mendhaifkan. Terbiar di jalanan, dibuang bersepah di tempat yang tidak sepatutnya.




Sungguh pelik buku-buku temberang mereka dibuang di kaki jalan, laluan mahasiswa ke pejabat kolej. Menyakitkan mata...




ASPIRASI tiada tong sampah yang boleh dibuang. Ke tak jumpa tong sampah?





Satu pembaziran wang mahasiswa. Agak terperanjat melihatkan sikap sambil lewa pemimpin ASPIRASI membiarkan "lidah rasmi" mereka dikuburkan sebegitu.

Seharusnya, mereka perlu "alert" dan peka dengan setiap kejadian atau suasana yang berlaku sekeliling mereka. Jika harta sendiri tidak dijaga baik, bagaimana pula harta mahasiswa yang lain? Yang mana mungkin, tidak senilai dan ssetanding harga buku temberang mereka tersebut.





Menanti "tsunami" perubahan tampuk kepimpinan mahasiswa yang tulen, sejati dan komited dalam memperjuangkan isu kampus dan dalam menjuarai isu ummah, sebagai juru bicara masyarakat.














5 comments:

ak rs majalah ni student bayar masuk duit yuran..byk pulak membazir..wat bungkus nasi lemak ade gak gne nye..banyak sgt ke program pmu-aspirah nie? senyap je sume.. title majalah rasmi UKM ni pun ak ragu2..mesti nak nama Aspirasi ke? bosan la..ak rs MAhasiswa mahukan perubahan..

politik2 juga tapi janganlah menghina saudara sendiri..moga2 kita sama2 beroleh kebaikan..insyaAllah

assalamu'alaikum wbt.......maaf saya rasa perkara seperti di atas tak perlu diperbesarkan....andai kita betul2 nak bw perubahan elok pemimpin GM jumpa face 2 face pimpinan aspirasi dan bg cadangan tentang ni instead of this kind of commment...takut perkara kecil menjejaskan hubungan kita antara semua.....cubalah cari persamaan dari berbincang...kalau jelas diorang salah,,,kita cakap terus terang pada mereka...and then beri al;ternatif dengan beritahu kebenarannya....wallahu'alam

senang je. wahai pemimipin aspirasi dengarlah luahan hati kami ini:

1. jangan letak nama buku PMUKM sebagai "ASPIRAH", maksudnya jangan perasan sume MPP adalah ASPIRAH
2. jangan guna duit mahasiswa untuk buat buku tu. membazir je, bukan semua orang nak amik dan baca.
3. Jangan buat byk2 buku tu. bazir ja

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites