Rabu, Julai 29, 2009

BERITA : MAHASISWA UKM KL DIBENARKAN PULANG





29 Julai, Rabu - Selepas sesi ceramah penjagaan kebersihan diri dan perjumpaan bersama pengetua KTSN (Kolej Tun Syed Nasir), Prof Madya Dr Ruzita Talib pada pukul 5.30 petang, semua mahasiswa UKM Kampus Kuala Lumpur kini dibenarkan pulang, tetapi hanya untuk mereka yang bebas dari sebarang simptom virus H1N1 ini.



Namun, bagi mereka yang masih ada simptom-simptom wabak tersebut, masih diisolasikan di Blok 6, KTSN.



Dengan ini, diharapkan semua warga UKM khususnya, dan masyarakat setempat amnya untuk sama-sama teruskan bermunajat memohon perlindungan kepada Si Pencipta virus ini. Solat hajat berjemaah dan bacaan Yasin sekali sahaja tidak cukup, malah lebih afdhal berpuasa sunat dan menambah amalan di Bulan Syaaban yang mulia ini.



Juga tidak lupa, saling memuhasabahkan diri atas kealpaan kita terhadap gejala sosial yang sudah banyak berlaku di hadapan mata kita yang mendatangkan teguran daripadaNya. Masalah aurat, "couple", hiburan, tarian, ketidakadilan dan kebejatan pihak-pihak tertentu perlu diperbaiki.


Perlu diingat, bukan warga UKM Kampus Kuala Lumpur sahaja yang menimpa musibah ini, malah berurutan diikuti kampus-kampus universiti lain. Moga peringatan dan teguran diberikanNya khas untuk kita, dapat dijadikan iktibar.






"H1N1 : antara teguran dan peringatan daripadaNya"




UPSI dan USM juga ditutup. Takziah mangsa H1N1 (klik)

0 comments:

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites