Ahad, Julai 26, 2009

BERITA : GEMPAR! KTSN DITUTUP

Semua mahasiswa di Fakulti diarahkan balik ke kolej untuk dikuarantin di sana dahulu dan mendengar taklimat mengenai wabak H1N1 ini.



Kawalan masuk di pintu pagar utama Kolej Tun Syed Nasir


27 Julai, Kolej Tun Syed Nasir - Bermula kira-kira pukul 6 pagi, pengumuman arahan penutupan KTSN (Kolej Tun Syed Nasir) UKM Kampus Kuala Lumpur disebabkan penularan simptom-simptom wabak Influenza Like Illness di kalangan mahasiswa telah bertambah angkanya melebihi 50 orang.




Menurut Puan Rosnah, Pembantu Am Pejabat Kanan, Jabatan Kesihatan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur telah menghantar notis arahan supaya KTSN ditutup.





Bermula dari tarikh 24 Julai 2009 telah didapati simptom wabak ini di kalangan mahasiswa KTSN UKM Kampus Kuala Lumpur sehinggalah 27 Julai 2009 yang mana telah melibatkan 50 orang mahasiswa.





Notis arahan penutupan daripada Jabatan Kesihatan Wilayah Persekutun.


Kini, memandangkan bilangan mahasiswa yang dijangkiti semakin meningkat, pihak Kementerian Kesihatan Malaysia telah membuat keputusan agar kolej ini ditutup selama seminggu bermula 26 Julai sehingga 2 Ogos 2009, sebagai langkah pencegahan penularan wabak ini, walaupun ujian pengesahan makmal belum diterima.

Ikuti kami untuk berita selanjutnya.




HINI : antara peringatan dan teguran daripada Tuhan





Suspek H1N1 diarahkan pulang ke kampung segera untuk dikuarantin.



Mahasiswa yang memakai topeng muka adalah suspek H1N1 yang mempunyai simptom seperti demam, selesema, batuk, sakit tekak dan seumpamanya.

3 comments:

1. Waktu pengumuman terlalu tepat? Seawal jam 6 am?
2. Yang pakai topeng muka tu, pekerja Bangla naik taraf perabot? Mereka dah dibuat Throat Swab?
3. Surat dari KKM dan pejabat pentadbiran KTSN pun ada? Ada musuh dalam selimut ni.

Ish..sila pasti kn sumber anda bt0l..byk salah 2..

"Mahasiswa yang memakai topeng muka adalah suspek H1N1 yang mempunyai simptom seperti demam, selesema, batuk, sakit tekak dan seumpamanya." Pelik... Saya tengok ramai yang pakai topeng muka sebagai langkah pencegahan... haha.. Tak tahulah pula kalau semua yang pakai topeng ada simptom...

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites