Sabtu, Ogos 15, 2009

LAPORAN : DIALOG BERSAMA MAHASISWA SIRI 2




12 Ogos, Rabu - Siri jelajah MPP Fakulti Farmasi semakin tiba ke puncaknya setelah bertemu sua dengan mahasiswa Fakulti Farmasi Tahun 3 dan Tahun 4 dalam program "Dialog Bersama Mahasiswa". Sebelum ini, siri jelajah beliau telah diadakan pada 5 Ogos bersama mahasiswa Tahun 1 dan selepas ini kan diteruskan pada 19 Ogos bersama mahasiswa Tahun 2 pula.





Senior Fakulti Farmasi amat gembira dengan perkembangan Amin selaku wakil suara kebajikan mereka.


Selain membentangkan segala kerja saudara Amin sepanjang perkhidmatanya sebagai MPP Fakulti Farmasi, terdapat juga sesi bersoal jawab bersama mahasiswa dan pembahagian cenderamata berupa penanda buku yang disediakan oleh majlis sekretariat MPP Fakulti Farmasi.


Dalam temubualnya bersama wartawan GMUKM, beliau mengulas lanjut mengenai perancangan gerak kerjanya dengan penuh keyakinan dan iltizam, "untuk tiga bulan yang mendatang, fasa terakhir untuk saya menjalankan tugas.Fasa keilmuan dan falsafah yang telah dirancang."


Program-program yang telah dirancang diharapkan dapat memberi sumber ilmu dan manfaat untuk semua mahasiswa selain dapat mengukuhkan jalinan hubungan dan integrasi antara mahasiwa Fakulti Farmasi.




Program “ dialog bersama mahasiswa” telah dirangka untuk semua tahun , pelancaran kempen etika pemakaian dan program “ one week , one article” telah dirancang serta sambutan ke-200 saya sebagai MPP diharapkan dapat memberi gambaran dan input-input yang berguna untuk mahasiswa/I Fakulti Farmasi .


Oleh itu, marilah kita bersama-sama memberi semangat dan usaha untuk mengembangkan potensi diri, meningkat kredibiliti Fakulti Farmasi seterusnya menaikkan nama universiti ke persada antarabangsa.



Dengan demikian, saya mengharapkan mahasiswa/i Fakulti Farmasi dan mahasiswa UKM umumnya dapat bersama-sama meningkatkan kemahiran dalam diri bukan sahaja di bidang akademik malah di bidang kemahiran generik yang lain termasuklah keusahawanan, kemahiran berorganisasi dan berfikiran kritikal. Dengan menyertai pelbagai program di peringkat kolej, fakulti dan universiti , diharapkan kita dapat menambah ‘nilai-nilai profesionalisma ’ dan "soft skill" diri masing-masing, sebagai persediaan untuk menghadapi kehidupan pada masa akan datang yang semakin mencabar.


“BERGERAK SEIRINGAN, MEMIMPIN PERUBAHAN”

1 comments:

salam,

insyaAllah,
untuk 2 year,
program dialog bersama mahasiswa akan dilakukan selepas midsem,
selamat membuat persediaan untuk midsem,
berusaha, berdoa dan bertawakal,

" berusaha yang termampu, kejayaan memerlukan pengorbanan"

salam ukhwah

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites