Rabu, Februari 03, 2010

MPP GMUKM : JELAJAH TAHUN BARU CINA


3 Februari, Rabu - Jelajah MPP GMUKM ke UKM Kampus Kuala Lumpur sempena Tahun Baru Cina disambut meriah oleh semua warga kampus. Siri jelajah MPP GMUKM sesi 09/10 ini, adalah buat julung kali pertamanya setelah menang Pilihan Raya Kampus pada 28 Januari yang lepas.

Pengedaran limau, kalendar dan 'bookmark' MPP GMUKM diadakan di kafe, ruang menunggu bas, dewan kuliah dan sekitar kawasan kampus.

Rombongan yang didatangkan khas dari Bangi ini telah diketuai oleh MPP Umum Mahasiswa Saudara Muhamad Faiz Bin Ismail bersama MPP-MPP yang lain saudara Nik Ahmad Shafie Bin Raja Daud (MPP FPI), saudara Khairul Anuar Bin Mat Lazim (MPP FPEND), saudara Sarzliana Binti Soaidin @ Djuhari (MPP FKAB), dan saudara Nabilah Binti Mohamad Maiyidin (MPP UMUM).



Turut sama turun padang sebagai tuan rumah, saudari Mariah Binti Zakaria (MPP FFAR) dan saudari Nur Ili Binti Mohamad Tarmizi (MPP FSKB).

Saudara Faiz, MPP GMUKM bagi kerusi Umum Tahun 3 dan 4 yang berjaya memperolehi undian paling tertinggi pada Pilihan Raya Kampus lepas, kelihatan gembira dalam menjalankan tugasnya.



Respon yang diberikan oleh mahasiswa UKM Kampus Kuala Lumpur cukup membanggakan, mereka gembira dengan kehadiran MPP GMUKM datang dari jauh semata-mata untuk menziarahi mereka sambil mengedarkan limau beserta kalendar dan 'bookmark', sumbangan ikhlas dari MPP GMUKM.




"dari MAHASISWA kepada MAHASISWA"


Dimaklumkan kepada wartawan GMUKM, kedatangan MPP GMUKM tersebut di sini pada pukul 12 tengahari dan berangkat pulang ke Bangi kira-kira jam 3 petang. Sebanyak 400 limau dan 300 keping kalendar dan 'bookmark' telah diedarkan baik kepada mahasiswa mahupun staff kakitangan UKM.

Untuk makluman semua, objektif bagi aktiviti turun padang pada kali ini ialah untuk mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua warga UKM yang telah memberikan sokongan kepada MPP Mahasiswa pada Pilihan Raya Kampus yang baru sahaja melabuhkan tirainya.



Selain itu, sebagai tanda ucapan Selamat Tahun Baru Cina dan selamat menempuh peperiksaan pertengahan semester pada minggu hadapan. Kami di pihak GMUKM dan MPP GMUKM doakan yang terbaik, semoga sahabat-sahabat memperoleh kejayaan dalam setiap bidang yang diceburi".





Kepada fakulti-fakulti lain, MPP Mahasiswa akan turun ke sana suatu masa nanti dan tunggulah kemunculan pimpinan GMUKM untuk bersama mahasiswa, bersama kita rancakkan gelombang PERUBAHAN.

0 comments:

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites