Selasa, Oktober 08, 2013

Perutusan MPP Khidir

Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang.

Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera.
Alhamdulillah, bersyukur kehadrat ilahi kerana kita masih lagi diberi peluang untuk terus hidup dan berada dalam keadaan sihat selalu, ribuan terima kasih kepada pihak Dekan Fakulti, Timbalan Dekan, Pensyarah, Staff akademik, dan juga seuruh warga pejabat pentadbiran Fakulti Farmasi atas menerima saya sebagai perantara dan juga anak angkat di dalam Fakulti Farmasi.
Tidak lupa juga rakan-rakan dari Persatuan Mahasiswa Fakulti Farmasi (PMFFAR) dan Sekretariat MPP Fakulti Farmasi (APi) yang banyak membantu saya dari segi gerak kerja dalaman. Tidak ketinggalan kepada semua rakan-rakan seperjuangan saya yang banyak membantu saya sepanjang berada dalam tampuk pemerintahan PMUKM.


Saya juga bersyukur kerana dilantik sebagai wakil Mahasiswa Fakulti Farmasi sesi 2012/2013.Saya disini ingin mengucapkan terima kasih kepada mahasiswa/I fakulti farmasi yang memberikan ruang dan peluang kepada saya untuk  menjalankan amanah dan tanggungjawab sebagai pemimpin. Alhamdulillah dengan bantuan rakan-rakan sepanjang sesi ini, saya dapat menjalankan kesemua manifesto dan isu-isu kebajikan dengan baik. Manifesto kebajikan dan juga akademik yang dibawa telah dijalankan dan telah juga dibentangkan kepada semua dalam sesi dialog MPP yang lepas. Moga-moga segala usaha dan tawakal itu mendapat ganjaran setimpal disisi tuhan yang maha esa.

Sahabat-sahabat yang dikasihi sekalian,
Amanah sebesar ini amatlah sukar dipikul seorang diri, tetapi dengan bantuan, nasihat dan dorongan daripada mahasiswa/i sekalian, InsyaAllah sebesar-besar masalah dapat diselesaikan.

"…..Saudara-saudara sekalian, saya dipilih untuk memimpin kamu semua, dan saya bukanlah orang yang terbaik diantara kamu sekalian. Kalau saya berlaku baik bantulah saya, kalau saya salah, maka luruskanlah. Kebenaran adalah suatu amanah, dan dusta adalah pengkhianatan.”

Ucapan pertama saidina Abu Bakar selepas dilantik menjadi pemimpin.

Sahabat mahasiswa/i sekalian,
Perjuangan yang tiada pengakhiran daripada mantan MPP lepas iaitu saudari Mariah dan saudari Akma perlu diteruskan dengan halatuju dan mekanisme baru bagi merealisasikan impian semua warga fakulti farmasi untuk melahirkan mahasiswa professional  berkualiti dan seiring dengan perkembangan dan keperluan semasa. Justeru saya mengharapkan kerjasama erat dari mahasiswa/I yang saya cintai untuk meneruskan legasi keutuhan antara kita, kebajikan bersepadu serta peningkatan nilai dan profesionalisme dalam menjalani kehidupan semasa bergelar mahasiswa/I fakulti farmasi.

Akhir kata, memberikan hak kepada yang berhak, itulah kata-kata yang saya pegang bagi menjadi pemimpin yang berkarisma dan professional. Saya berharap semua pelajar dapat belajar dengan sistematik dan selesa sepanjang berada di UKM ini. Semoga matlamat dan cita-cita dapat dicapai dengan jayanya.

‘’Autonomi Mahasiswa Merialisasikan Varsiti”

AHMAD KHIDHIR BIN ISMAIL

MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR FAKULTI FARMASI 

2012/2013 UKM

KERUSI FAKULTI FARMASI


0 comments:

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites