Isnin, Julai 05, 2010

MPP Mahasiswa Sambut Pelajar Sabah & Sarawak


03 Julai , LCCT Sepang - Bersempena kemasukan pelajar baru ke Universiti Kebangsaan Malaysia pada 04 Julai, MPP Mahasiswa, saudara Faiz bin Ismail dan saudara Khairul Anuar bin Mat Lazim telah melapangkan masa menyambut kedatangan pelajar-pelajar dari Sabah dan Sarawak yang bakal memasuki UKM di Lapangan Terbang Tambang Murah (Low Cost Carrier Terminal - LCCT) di Jalan KLIA S1, Sepang pada petang tadi.

Ironinya, kehadiran MPP Faiz dan Khairul Anuar bukan sekadar menyambut bakal pelajar UKM, tetapi turut menyambut kehadiran bakal pelajar-pelajar IPTA yang lain seperti UM, UPSI dan UTeM hasil kerjasama dan jalinan kerja dengan Persatuan Anak Sabah (MARSIS) dan Persatuan Anak Sarawak (SEMISSA)


Maklum balas daripada para pelajar yang baru tiba amat teruja, walaupun kelihatan keletihan kerana ketibaan mereka disambut seolah-olah baru pulang dari kemenangan. Malahan mereka juga tidak menjangkakan ketibaan mereka akan disambut oleh mana-mana pihak kerana rata-rata bakal pelajar baru ini baru pertama kali menjejakkan kaki di Semenanjung Malaysia.

"Kami terasa seperti (seorang) hero (yang) baru balik dari perang. Padahal kami tidak kenal siapa-siapa pun (di) Semenanjung " ujar Alex, pelajar lepasan Kolej Matrikulasi Labuan yang bakal memasuki Universiti Putra Malaysia dalam kursus Kejuruteraan Kimia.



Untuk rekod, dijangka seramai 3800 orang mahasiswa baru akan mendaftar diri di kolej masing-masing di kampus Bangi induk esok bermula 8.00 pagi hingga 5.00 petang. Di peringkat MPP Mahasiswa, kesemua persiapan di peringkat kolej mahupun peringkat pusat dilihat sudah diselesaikan dan pihak pentadbiran sudah bersedia menerima warga baru UKM . Justeru diharapkan semua yang telah dirancang berjalan dengan lancar.
 

0 comments:

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites