Isnin, Januari 11, 2010

PERUTUSAN TERAKHIR MPP FFAR













Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera

Seinfiniti kesyukuran dipanjatkan kehadrat Ilahi kerana dengan rahmat dan inayahNya , kita masih lagi diberikan peluang dan ruang untuk meneruskan kehidupan di dunia ini bagi mengutip butiran-butiran pahala untuk dijadikan bekalan untuk hari yang mendatang. Selawat dan salam kepada junjungan Nabi Muhammad s.a.w dan sahabat-sahabat serta keluarga baginda yang berjuang untuk membawa sinar kebahagian kepada umat sejagat.






Saya mengucapkan selamat tahun baru 2010 dan salam maal hijrah kepada sahabat-sahabat yang sedang rancak memulakan gerak dan langkah untuk meniti pencarian ilmu di bumi UKM . Selamat kembali berjuang menuntut ilmu dan mengilham harapan serta azam yang baru untuk mencapai pembangunan diri secara holistik dan menjadi mahasiswa yang cemerlang di dunia dan akhirat.

“ jadikan hari ini lebih baik dari hari semalam, jadikan tahun ini lebih cemerlang dari tahun sebelumnya”

Mahasiswa/i yang dihormati,

Genap hampir setahun , saya memegang tampuk kepimpinan PMUKM fakulti farmasi bersama-sama barisan MT dan exco yang lain . Pelbagai kejayaan , dugaan dan masalah yang dihadapi untuk kami tempuh bersama-sama dalam menjalankan tugas sebagai wakil mahasiswa untuk menyuarakan hasrat dan harapan mahasiswa.






Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua barisan MT dan exco PMUKM fakulti farmasi yang bertungkus-lumus menjalankan tugas sebaik mungkin serta sahabat-sahabat fakulti farmasi yang sentiasa memberi semangat dan kerjasama untuk memberikan cadangan yang kritis dan pandangan yang bernas bagi meningkatkan lagi kredibiliti fakulti farmasi untuk menjadi fakulti yang terbaik kelak. Diharapkan semua yang terlibat mendapat manfaat serta memperoleh coretan kenangan untuk diukir pada masa depan dalam menjalani latihan kehidupan sebagai ahli farmasi professional .

Alhamdulillah, jutaan terima kasih kepada pihak pentadbiran fakulti farmasi serta pensyarah yang sentiasa memberi idea dan kerjasama untuk bersama-sama bergerak ke hadapan menuju kejayaan menjadi fakulti terkehadapan . Tidak lupa juga , ribuan terima kasih kepada pihak pentadbiran kolej tun syed nasir, pihak unit pengangkutan UKM , pihak bendahari UKM , JAKSA kolej tun syed nasir serta pihak-pihak yang banyak memberi kerjasama demi menjaga kebajikan kami semua sebagai mahasiswa UKM.


“ bergerak seiringan , memimpin perubahan”


Bersyukur kehadrat ilahi kerana dengan izinnya, kita telah melihat pelbagai perubahan yang berlaku dalam diri kita sebagai mahasiswa dan juga keadaan di sekeliling kita samada ia perubahan yang positif mahupun negatif. Kehidupan di muka bumi Allah ini menuntut diri kita agar berubah kearah yang lebih baik dan cemerlang.






Tahun 2010 ini , kita telah melihat perubahan yang berlaku di bilik-bilik kuliah dengan kemudahan-kemudahan yang telah dipertingkatkan untuk keselesaan kita semua selepas kita melalui era perubahan jabatan farmasi menjadi sebuah fakulti . Diharapkan sahabat semua akan bergerak seiringin memajukan diri dan melakukan perubahan kearah pembentukan mahasiswa yang unggul dan professional . selain itu, ucapan terima kasih kepada pihak unit pengangkutan yang sentiasa mengambil berat kebajikan kami dengan melakukan perubahan seperti menyediakan kemudahan bas selepas pukul 9 serta pelbagai perubahan lain yang memudahkan perjalanan kami semua.






Tidak lupa juga, masalah yuran yang berlaku dalam bentuk pakej juga telah diajukan dan telah berlaku perubahan untuk manfaat semua . Alhamdulillah, semua yang berlaku adalah kehendak ilahi atas usaha bersama yang kita lakukan . terima kasih kepada sahabat semua yang memberi kerjasama sepenuhnya dalam menyampaikan aduan dan cadangan untuk saya bersama-sama barisan exco yang lain berusaha untuk menjaga kebajikan kita semua.


Mahasiswa yang dirahmati,

Dipenghujung meniti kehidupan untuk menutup tirai tugasan MPP mahasiswa fakulti farmasi , saya berharap sahabat-sahabat mendapat manfaat daripada program-program yang telah diadakan seperti dialog bersama mahasiswa, program “ one week, one article ”, quiz pengetahuan am , pharm quiz di UIA serta sistem kebajikan bersepadu dan pelbagai program lain untuk meningkatkan ilmu dan pengalaman serta mengeratkan lagi hubungan sesama kita dan mahasiswa di universiti yang lain. Selain itu , saya mengucapkan ribuan kemaafan sekiranya saya bersama-sama barisan MT dan exco yang lain telah melakukan kesilapan dan kesalahan dalam menutur kata-kata dan menjalankan tugas ini .


Sebagai penutup perutusan terakhir ini , saya berharap agar mahasiswa/i fakulti farmasi khususnya UKM umumnya dapat bersama-sama meningkatkan kemahiran dalam diri bukan sahaja di bidang akademik malah di bidang kemahiran yang lain terutamanya sahsiah diri serta dapat menambah ‘nilai-nilai profesionalisme ’ dan kemahiran dalam diri mahasiswa sebagai persediaan untuk menghadapi kehidupan pada masa akan datang yang semakin mencabar. Selamat memilih barisan kepimpinan yang baru, pilihlah yang terbaik kerana ia adalah tanggungjawab kita bersama. Mahasiswa idealisma , Mahasiswa pendokong Negara tercinta.





“BERGERAK SEIRINGAN, MEMIMPIN PERUBAHAN”




Salam ukhwah,




MUHAMMAD HAFIZUL AMIN BIN KHALID

MPP FAKULTI FARMASI

PMUKM SESI 2008/2009

Aminmppfarmasi.blogspot.com

Email: org_tangkak88@yahoo.com.my

013-2169769

0 comments:

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites