Jumaat, Januari 22, 2010

CADANGAN TERBUKA BUAT PENTADBIR UKM

Berikutan Pilihan Raya Kampus di UMT (Universiti Malaysia Terengganu) yang baru sahaja melabukan tirainya. GMUKM berbesar hati mengucapkan tahniah kepada Pro-Mahasiswa UMT dan pihak pentadbiran UMT. Beberapa pendekatan bagus dan menarik telah dilaksanakan oleh pihak HEPA UMT sepanjang PRK berlangsung, sewajarnya dijadikan contoh oleh IPTA dan IPTS lain khususnya UKM.





Dan di sini, GMUKM secara terbuka mencadangkan kepada pihak pentadbiran UKM supaya mencontohi UMT:


1. Meraikan Pilihan Raya Kampus (PRK) secara adil, telus dan profesional yang tinggi tanpa menyebelahi mana-mana pihak/kelompok mahasiswa.


2. Menggalakkan mahasiswa turun mengundi dengan menaikkan beberapa banner dan banyak bunting bagi meningkatkan kesedaran kepada mahasiswa bahawa kepentingan untuk memilih pemimpin mereka.





3. Cabutan nombor bertuah. Mahasiswa yang membuang undi akan mendapat nombor cabutan bertuah dan cabutan diadakan semasa pengumuman calon yang menang. Hadiah berupa 10 buah basikal dan lebih kurang 50 hamper disediakan untuk siapa yang bertuah.




Ini adalah tindakan yang bijak daripada pihak HEPA UMT bagi menggalakkan mahasiswa UMT melibatkan diri dalam politik kampus UMT yang kian suram dan muram kebelakangan ini. Mahasiswa UMT amat teruja dengan suasana politik yang baru dibina oleh pihak pentadbir.


Syabas diucapkan kepada pihak pentadbiran UMT dan Pro-Mahasiswa yang menang.

Pihak pentadbir UKM pula bagaimana?

0 comments:

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites