Selasa, Julai 28, 2009

BERITA : LAGI KES SISWA MATI JATUH BANGUNAN

KES 1


KUALA LUMPUR 23 Jun — Seorang pelajar wanita ditemui mati berhampiran tempat meletak kereta di Kolej Kediaman Za’aba, Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi pagi ini. (sambungan)


KES 2


Lembah Pantai 28 Julai 09:15a.m Seorang mahasiswa Universiti Malaya (UM) dilaporkan jatuh dari bangunan flat rumah sewa dipercayai awal pagi semalam.

Mayat siswa tersebut yang dikenali sebagai Tan dipercayai hancur dan bersepai kerana jatuh dari tingkat 16 flat perumahan Vista, dekat sini. (sambungan)






Tidak sampai sebulan! Kejadian mahasiswa/i mati disebabkan "terjun" dari bangunan tinggi semakin menjadi-jadi pula bukan sekali, dua kali tetapi sudah banyak kali. Malah, punca sebenar kejadian pula masih tidak dapat dikenalpasti.


Kami, Barisan Pimpinan GMUKM, sebagai golongan yang prihatin dan sentiasa 'alert' dengan kebajikan mahasiswa memberikan cadangan supaya pihak berwajib agar segera menubuhkan satu Suruhanjaya Khas bagi menyiasat kes seumpama ini.


Kami tidak mahu ia menjadi satu "trend" baru yang bakal memburukkan nama M.A.H.A.S.I.S.W.A di mata masyarakat. Pelbagai tuduhan yang tidak senang didengar seperti bunuh diri, stress, putus cinta, hilang akal dan sebagainya tidak sepatutnya dilabelkan kepada tubuh badan M.A.H.A.S.I.S.W.A yang mana golongan intelektual inilah menjadi harapan masyarakat menerajui tampuk pemerintahan negara pada masa akan datang.



"Bersama Mahasiswa, Menerajui Negara"




1 comments:

cerita sebenar pasal siswa UM :

http://missbyah.blogspot.com/2010/08/warkah-buatmu-zulkhairil-azmi-bin-md.html

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites