Rabu, Disember 24, 2008

TEMAN MOTIVASI ANDA......




BERUSAHA, BERKORBAN, BERDOA DAN BERTAWAKAL........


SEMESTER dua telah membuka tirainya....dan keputusan peperiksaan semester 1 telah pun keluar. GMUKM mengucapkan syabas dan tahniah kepada mereka yang telah lulus dan berjaya mendapat pointer yang tinggi.

kepada sahabat yang tidak begitu bernasib baik dan perlu mengulangi peperiksaan, janganlah kita berasa lemah dan putus asa....kerana masih ada peluang untuk kita bangkit semula dan setiap kegagalan itu tidaklah bermakna kita akan gagal selama-lamanya......harapan ibu ayah melangit tinggi di kampung perlulah kita sematkan di dalam jiwa sebagai PEMBAKAR OBOR SEMANGAT BERJUANG sama ada dalam menuntut imu atau pun dalam aktiviti seharian kita.


menghadapi ujian hidup memerlukan kesabaran dan kecekalan yang tinggi. pada masa yang sama juga, sahabat-sahabat haruslah sentiasa memastikan SEMANGAT dan PENDIRIAN TETAP UTUH kerana pelbagai perkara yang bukan jangkaan kita mungkin akan berlaku pada suatu ketika nanti dan ia semestinya mahukan sesuatu PENGORBANAN.....


Khususnya untuk sahabat-sahabat yang telah memulakan kuliah di samping sibuk menguruskan pelbagai program yang akan berlangsung dalam masa terdekat ini terutamanya pada bulan januari ini nanti.. GMUKM amat bangga dan berbesar hati dengan sahabat sekalian kerana berusaha melaksanakan tugasan dengan seikhlasnya walaupun terdapat banyak masalah yang kita semua terpaksa hadapi.


jika kita lihat dan renung-renungkan semula terlalu banyak program kolej dalam masa yang SERENTAK dan kita dibebankan dengan tugasan yang memerlukan masa sehingga menjejaskan masa belajar kita sebagai seorang MAHASISWA. sebagai contoh, dalam bulan januari 2009 sahaja kita akan menyaksikan pelbagai program mega kolej, "UNTUKMU PALESTIN" dan selepas itu program fiesta citra budaya yang melibatkan semua kaum melayu, cina dan india, Pesta Tanglung, Pesta Ranggoli.....dan sebagainya.




selain itu sahabat, kita juga acapkali setiap tahun menjadi mangsa kepada masalah merit dan penempatan kolej yang masih kurang telus dan adil. masalah kemudahan wireless dan kebajikan kolej-kolej luar seringkali dilaungkan tetapi masih lagi tidak selesai sehingga kini. dan GMUKM percaya banyak lagi masalah yang dihadapi sahabat-sahabat tetapi masih belum lagi dapat disuarakan. mungin adakah benar SUARA MAHASISWA kita DISEKAT dan TIDAK DIAMBIL PEDULI??


sedar atau pun tidak, percaya atau pun tidak kita terpaksa korbankan masa belajar, wang dan tenaga kita dan itulah sebenarnya lumrah hidup dalam diari seorang MAHASISWA. tiada kata-kata yang boleh GMUKM ungkapkan terhadap pengorbanan dan perjuangan sahabat-sahabat tidak kira melayu, cina dan india kerana anda semua sungguh layak untuk bergelar MAHASISWA SERBA BOLEH malah BERINTELEKTUAL.




GMUKM percaya MAHASISWA sekarang punya pemikiran yang matang, bersikap terbuka dan berpandangan jauh, malah GMUKM yakin kita semua punyai SATU HARAPAN yang sama iaitu SATU PERUBAHAN KEMBALIKAN HAK MAHASISWA...jadi dengan itu, kita akan bersama-sama tidak kira bangsa dan agama akan turut memperjuangkan Falsafah Universiti, kebajikan mahasiswa/i dan masyarakat UKM serta memartabatkan nilai keilmuan dan keintelektualan UKM.





0 comments:

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites