Jumaat, Oktober 02, 2009

LAPORAN : JELAJAH RAYA MPP GMUKM

2 Oktober, Jumaat - Siri jelajah MPP GMUKM kali ke-2 di UKM Kampus Kuala Lumpur (di sini) setelah sirinya yang pertama pada Rabu,12 Ogos 2009 sempena kempen pencegahan H1N1 yang dilncarkan oleh MPP GMUKM besar-besaran di peringkat UKM.


Pengerusi GMUKM saudara Hisyamuddin sedang memberikan kuih dan kad raya kepada mahasiswa.


Pertemuan antara pemimpin dengan pemimpin. Dari kiri, saudara Amin MPP Farmasi, saudara Ilyas YDP JAKSA KTSN dan saudara Hisyamuddin Pengerusi GMUKM merangkap MPP Umum.

Pengedaran di Dewan Kuliah 1, mahasiswa Fakulti Perubatan Tahun 2.


Rombongan yang diketuai oleh Pengerusi GMUKM merangkap MPP Umum Mahasiswa Saudara Hisyamuddin Che Ali, 2 MPP Umum yang lain Saudara Fikah Sanusi dan Saudara Faez Mat Zain. Saudara Mohd Hafizul Amin bin Khalid, MPP Fakulti Farmasi juga turut sama turun padang.








Saudara Faez, MPP GMUKM bagi kerusi Umum yang berjaya memperolehi undian paling tertinggi pada Pilihan Raya Kampus lepas, kelihatan gembira dalam menjalankan tugasnya.


Respon yang diberikan oleh mahasiswa UKM Kampus Kuala Lumpur cukup membanggakan, mereka gembira dengan kehadiran MPP GMUKM datang dari jauh semata-mata untuk menziarahi mereka sambil mengedarkan kuih raya beserta kad raya, sumbangan ikhlas dari GMUKM.


"dari MAHASISWA kepada MAHASISWA"

Dalam bas juga mereka rajin mengedarkan kad dan biskut raya. Terima kasih.



Dimaklumkan kepada wartawan GMUKM, kedatangan MPP GMUKM tersebut di sini pada pukul 11 tengahari dan berangkat pulang ke Bangi kira-kira jam 12.45 tengahari. Sebanyak 675 kuih raya dan 800 keping kad raya telag diedarkan baik kepada mahasiswa mahupun staff kakitangan UKM.

Saudara Fikah dan Amin sedang bergambar dengan Prof sambil memberikan hadiah Hari Raya.


Pengawal keselamatan juga tidak dilupakan. Hubungan antara mahasiswa dengan kakitangan UKM perlu juga dieratkan lebih-lebih lagi di bula yang mulia ini.


Untuk makluman semua , objektif bagi aktiviti turun padang dan ziarah seumpama ini bukanlah aktiviti yang tiada nilainya seperti buang masa, tunjuk muka semata, dan berlagak lebih seperti yang dicanangkan oleh pihak tertentu yang tidak arif mengenai perkara sebegini.







Malah aktiviti dan perkara paling asas sebagai seorang pemimpin ini amat penting dalam membina ikatan hati dan silaturrahim dengan masyarakat sekitar. Bukan mudah untuk seseorang itu hendak menceritakan dan memberitahu permasalahan mereka jika pemimpin itu sendiri jarang bertegur sapa, apatah lagi jika tidak pernah menjengukkan dirinya di tanah lapang.






Dakyah negatif bagi mereka yang berfikiran sempit harus disemai dengan hujah yang professional selari dengan slogan kami "Bersama Mahasiswa, Memimpin Kecemerlangan".



Kepada fakulti-fakulti lain, MPP Mahasiswa akan turun ke sana suatu masa nanti dan tunggulah kemunculan pimpinan GMUKM untuk bersama mahasiswa, kita rancakkan gelombang PERUBAHAN.

"Suara Anda, Keutamaan Kami"

2 comments:

mantap2...:)..semoga shbt2 terus brjuang krn Allah...

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites