Jumaat, Januari 09, 2009

MAHASISWA UKM BERSAMA RAKYAT PALESTIN



Kuala Lumpur,9 Jan-Pelbagai slogan dan sepanduk dinaikkan antaranya "Boikot Produk Amerika" "Stop Holocaust in Palestine" dan "Support Palestin" di samping laungan kemarahan orang ramai seperti "Jahanam Israel!" "Hancur Yahudi!" berkumandang di pekarangan kedutaan tersebut yang turut menarik perhatian dan menjadikan Jalan Tun Razak Kuala Lumpur sesak oleh kenderaan-kenderaan yang terpaksa berhenti memberi laluan kepada perhimpunan tersebut....


GMUKMKL menyeru MAHASISWA UKM ayuh! kita perhebatkan perjuangan jangan dibazirkan tenaga muda kita sebab akan ditanya nanti, "zaman muda kamu ke mana kamu habiskan?" Akan buruklah nasib badan jika dijawab dihabiskan dengan perkara yang sia-sia sebaliknya akan berbahagialah yang menjawab dihabiskan untuk perjuangan antara lain membela nasib umat Islam Palestin sekalipun melalui demonstrasi/perhimpunan aman.


Bersama-sama kita hulurkan bantuan kepada rakyat palestin mengikut kadar keupayaan masing-masing, “apa yang mampu dibuat, perlu dibuat bukannya berdiam diri sahaja”. Perbanyakkanlah doa serta solat hajat memohon agar rakyat palestin diberikan kekuatan untuk menentang kekejaman zionis. Sesungguhnya kita punya saudara seakidah dan seagama dengan kita yang sedang menderita di bumi palestin.

Khaibar...Khaibar... Ya Yahud.
Jaisy Muhammad... Saufa Ya'ud
Hancur..Hancur Wahai Yahudi...
Tentera Muhammad.. Akan kembali...

1 comments:

assalamualaikum..tahniah mahasiswa yg trlibat..
Palestin pasti menjadi milik kita semula..
TAKBIR!!

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites