Ahad, April 14, 2013

[UPDATE] Laporan perbincangan bersama Pusat Teknologi Maklumat UKMKL



LAPORAN HASIL PERBINCANGAN BERSAMA PIHAK PUSAT TEKNOLOGI MAKLUMAT UKM KL

Tarikh: 12 April 2013

Tempat: UKM Kampus Kuala Lumpur

Isu mengenai perkhidmatan Pusat Teknologi Maklumat (PTM) telah diambil tindakan berikutan daripada aduan seorang pelajar di Voice of UKM KL di Facebook. Pelajar tersebut mempersoalkan "mengapa Pusat Teknologi Maklumat tidak melayan beliau untuk perkhidmatan meng-install software untuk kegunaan pelajar".





MPP Nur Lailatul Fitri (MPP Perubatan) dan MPP Ahmad Khidhir (MPP Farmasi) telah pergi berjumpa dengan pegawai di Pejabat Pusat Teknologi Maklumat untuk mendapat kepastian mengenai isu ini. 

Hasil perbincangan mendapati kekeliruan mengenai perkhidmatan Pusat Teknologi Maklumat telah timbul .

Perkhidmatan  PTM hanyalah kepada staff dan kakitangan akademik termasuk pensyarah. Perkhidmatan ini merangkumi install software atau membetulkan komputer bagi tujuan yang berkaitan urusan kerja dan bukan urusan individu. Perkhidmatan yang disediakan oleh PTM boleh dirujuk di laman web PTM UKM http://www.ptm.ukm.my/



Perkhidmatan untuk pelajar hanyalah untuk menginstall software SPSS  tetapi mesti disertakan surat kebenaran daripada pensyarah. Perisian yang lain tidak disediakan kerana ianya memerlukan licence (Bendahari UKM hanya menyediakan kepada kakitangan). Namun, pelajar boleh meminta bantuan daripada staff di PTM di luar waktu pejabat  jika hal yang berkaitan individu seperti membaiki laptop tetapi di atas budi bicara staff tersebut. 



Suara anda, suara kami. Kebajikan anda kepentingan kami. MPP laila, MPP Hazrin dan MPP Khidir bersedia untuk membantu pelajar. 


“Autonomi Mahasiswa Merealisasi Falsafah Varsiti”

0 comments:

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites