Ahad, Ogos 09, 2009

LAPORAN : "Zero Repeaters Campaign"

7 Ogos, Jumaat - PERSIAP (Persatuan Mahasiswa/i Fakulti Perubatan UKM) telah mengadakan Majlis Pelancaran Program "Zero Repeaters Campaign" dan Forum "How To Be A Proactive Medical Student in Your Clinical Years", bertempat di Auditorium PPUKM (Pusat Perubatan UKM).






Tahniah kepada organisasi PERSIAP dan semua mahasiswa Fakulti Perubatan dalam menjayakan program bercorak ilmiah ini.


Majlis yang dimulakan pada pukul 8.15 malam tersebut telah dihadiri oleh mahasiswa Fakulti Perubatan terutamanya Tahun 1 dan Tahun 2 yang dijemput hadir bagi memeriahkan majlis dan mendengar tips-tips berguna daripada panel-panel jemputan.




Saudara Wan Nuruddin sedang menerima cenderamata sebagai moderator Forum "How To Be A Proactive Medical Student in Your Clinical Years", yang disampaikan oleh Prof. Madya Dr. Mohd. Sharir Mohamed Said, Penasihat II PERSIAP.




Antara objektif program ini ialah :

1. Memberi latih tubi kepada pelajar perubatan melalui koleksi soalan terkumpul.

2. Memperkenalkan kepada pelajar-pelajar sistem belajar secara berkumpulan.

3. Menjalankan penyelidikan mengenai masalah-masalah akademik dan sahsiah mahasiswa perubatan dan berkongsi hasil penyelidikan dengan pihak pentadbiran.



Dengan ini diharapkan dengan usaha bersungguh-sungguh daripada PERSIAP yang ditunjangi oleh Yang Dipertua PERSIAP, saudara Mohd Fadhli bin Mohd Fauzi demi menjaga kebajikan mahasiswa Fakulti Perubatan dapat dihadamkan dan diaplikasikan di semua peringkat.


Kami di peringkat PMUKM Fakulti Perubatan akan lebih agresif dalam memperkasakan hubungan antara persatuan fakulti sama ada perubatan dan kejururawatn demi menzahirkan dasar perjuangan kami , yang mana tidak hanya tertumpu dengan kerjasama antara persatuan-persatuan yang sedia ada malah menaiktarafkan komunikasi 2 hala antara mahasiswa dan pihak pentadbiran universiti.



Lantaran itu, suara mahasiswa akan direalisasikan selaras dengan motto PMUKM Fakulti Perubatan pada sesi ini iaitu “Ke Arah Fakulti Berintegriti” . Ikuti kami selepas ini dengan wajah-wajah baru mencorakkan kesungguhan kami, Gabungan Mahasiswa UKM bersama mahasiswa. Dari Mahasiswa Kepada Mahasiswa.


Tahniah dan syabas sekali lagi PERSIAP!



"Ke Arah Fakulti Berintegriti"

"Bersama Mahasiswa, Memimpin Perubahan"


0 comments:

Catat Ulasan

Catatan Popular

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Ayuh mahasiswa, bangkit!!!

Dah daftar belum?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites